9.7.2020

Rännin tyhjennys

Muutaman päivän kaivuun tuloksena on nyt jonkin verran maata saatu rummutettua.

Seuraavaksi pitää ränneissä oleva maa kerätä talteen vaskaamista varten. Ensin irrotetaan rihlat, pestään ne ja nostetaan sivuun.

Alimpana on kangasmatto, joka pestään huolella. Siihen kiinni jääneet hiput jäävät keruuastiaan.

Spaghettimatto käännetään ympäri ja rännin vedessä viruttamalla siihen jääneet maat irtoavat ja valuvat keruuastiaan. Mattoa pitää huolella huuhdella,e ttä kaikki saadaan matosta irti. Sitä pitää myös pitää koko ajan rännin sisällä, ettei yhtään arvokasta maata putoa pois.

Lopulta voi hieman katsella astiaan tullutta maata. Ainakin punaisia granaatteja siellä on, joskin ovat hyvin pieniä. Ne ovat rikkoutuneet kulkiessaan aikanaan paikalla menneen joen pohjassa.

Lopuksi rännit kootaan jälleen uutta käyttöä varten.

Harmikseni tämän jälkeen alkoi sade, joten en saanut vaskattua tuota hiekkaa heti. Toivottavasti huomenna olisi poutaa, niin pääsee heti aamusta katsomaan päivän saalista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti